Ta er tid och läs

TID 21:23:00 | DATUM 2013-03-20 | KATEGORI Tankar & Åsikter | KOMMENTARER (4)
En liten tjej på 14 år, jätte söt och jätte blyg, en tjej som vågar vara sig själv, har inte många vänner och får ofta konstiga kommenterar och påhopp om hur hon klär sig och sitt utseende, hon är rädd för att gå till skolan vissa dagar, och många dagar då och faktiskt går dit, låser hon in sig på toaletten och frågar sig själv: Varför jag? varför blir jag som bara är mig själv och aldrig gör någon illa utsatt för dessa saker?. 

Tjejen byter skola och försöker börja om på nytt, men allt blir likadant fast lite värre, på skolan i omklädningsrummet skrattade dom andra åt hennes kropp och kommenterade hur "tjock och äcklig hon var". Hennes självförtroende försvinner sakta och ligger tillslut på 0, hon vet inte vad hon ska göra, hon har tankar om att ta sitt eget liv och känner att ingen skulle sakna henne. Hon känner att livet har inget annat än smärta och sorg att bjuda på, hon har ingen att prata med, ingen som tar sig tid att sitta ner med henne och prata om hennes problem.

Någon vecka senare börjar hon skada sig själv i hemlighet, hon gör det för att för stunden må bättre och glömma det andra, när en dag hennes mamma ser hennes sår och ärr, och blir förbannad och skäller ut henne efter impuls... 

2 dagar senare kommer mamman in i flickans rum och finner en lapp som lyder: Tack för allt Mamma och Pappa för att ni försökte i alla fall, men jag känner att livet har inget att bjuda på till mig, jag ser ingen framtid och har inga mål med mig själv, vi ses i himmelen... några timmar senare efter att ringt polisen, ringer dom tillbaka och säger att dom funnit henne... död, flickan hade hoppat från en bro och tagit sitt liv.. efter det så började folk bry sig och sakna henne, ta sig tid och försöka lära känna henne när allt var försent. 

Alla förtjänar någon att prata med, och ibland måste man själv ta det i egna händer om man ser på någon att personen mår dåligt, eller vet att personen faktiskt mår dåligt, ingen förtjänar att må dåligt på grund av att andra ska kasta skit och sakta döda personen psykiskt inifrån, mobbning är och förblir dödligt om inte folk vill försöka hjälpa till och göra något åt det. 

Historian är påhittad och skriven av mig Jakob Berggren, bara ett försöka att få folk att inse att mobbning är mer än bara hemska ord, knuffar och sparkar, mobbning kan vara mord. 

Dela gärna om texten säger er något. 

Tack för att ni tog er tid att läsa.

Postat av: Isabelle

sv: praoat :) sj?

2013-03-20 @ 21:33:05
URL: http://isaloll.blogg.se
Postat av: ellen

sv: fin blogg! ;)

2013-03-21 @ 14:45:43
URL: http://elllenz.blogg.se
Postat av: Sara - Hold on be strong

Såå bra text! Det är såå hemskt!
Sv: tack så mycket :) sjukt seg, hemma med feber :( allt bra med dig?
Kram

2013-03-21 @ 16:04:15
URL: http://saraleasofia.blogg.se
Postat av: Isabelle

sv: åhh gud vad skönt!

2013-03-21 @ 17:37:22
URL: http://isaloll.blogg.se

- Jag gör mina egna designer och är därför inte intresserad av att köpa en av dig.
- Vill du köpa en design kolla in i kategorin "+ Intresserad av design?" så hittar du priser och sånt
- Frågor som t.ex "hej, allt bra?" är jätte gulligt men inte om det står i inlägget. Så läs inlägget innan, tack
- DESIGN MADE BY Emma Bylger. All kopiering anmäls. © www.emmabylger.blogg.se
- Glöm inte att du aldrig är anonym, alla har ett namn och en ip-adress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0