Unga som sminkar sig ..

TID 11:02:00 | DATUM 2012-06-08 | KATEGORI Tankar & Åsikter | KOMMENTARER (1)
Jag tänkte ta upp de här med väldigt unga som sminkar sig... Nuförtiden har redan 00or och yngre massor med smink över sina fina söta ansikten. Jag tycker egentligen att redan jag som började sminka mig ordentligen nu i 7an är tidig. Fast somsagt, alla i min ålder andvänder smink så jag har inte varit tidigare än någon annan. Det är nästan sorgligt att se små flickor överdriva så mycket med smink. När jag var i deras ålder brydde jag mig knappt om hur jag såg ut. Jag undrar hur tidigt mina barn kommer sminka sig när jag blir stor. 5 årsåldern?aldrig. Kommer inte ens låta mitt barn göra det. Jag tycker verkligen det är synd att de förstör sina små ansikten så grovt. Jag kan förstå i 4an/5an om man vill ha lite mascara då och då eller lite mer på fester men idag ser man ju de som är yngre än sig själv och har betydligt mycket mer smink än sig själv. Jag förstår inte ens hur deras föräldrar kan låta de bära så mycket smink i en så ung ålder. Vad tycker ni om det här med smink och allt?vilken ålder tycker ni är lämplig för smink?

Postat av: Johan

Det är som med allt annat. Allt går neråt i åldrarna. Jag fick min första mobil när jag var 14. Numera har man ju mobiler som då hade klassats som övermänskliga, det fanns inte ens då, när man är 7-8 år. Det är samma sak med smink. Det kryper neråt i åldrarna, man sminkar sig tidigare och tidigare.

Jag tycker det är upp till var och en. Föräldrarna och ungdomarna får komma fram till något sinsemellan. Man är fin som man är, utan att använda massa smink, men lite då och då kan vara okej. Dock inte mängder med mascara, ögonskugga, läppstift och annat när man är 10-12 år. Det ser bara konstigt ut, malplacerat liksom.



SV: Tack! Hoppas du kikar in fler gånger då :)

2012-06-08 @ 11:39:06
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

- Jag gör mina egna designer och är därför inte intresserad av att köpa en av dig.
- Vill du köpa en design kolla in i kategorin "+ Intresserad av design?" så hittar du priser och sånt
- Frågor som t.ex "hej, allt bra?" är jätte gulligt men inte om det står i inlägget. Så läs inlägget innan, tack
- DESIGN MADE BY Emma Bylger. All kopiering anmäls. © www.emmabylger.blogg.se
- Glöm inte att du aldrig är anonym, alla har ett namn och en ip-adress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0