Mobbning ..

TID 10:44:00 | DATUM 2012-06-09 | KATEGORI Tankar & Åsikter | KOMMENTARER (0)
Har du varit, eller är du mobbad? Eller är du kanske själv en mobbare? Skola, arbetsplats, fritid, hemma?

Det behöver inte vara någon allvarlig mobbning såsom sparkar, slag och elaka kommentarer för att man ska må dåligt. Blickar, suckar, diskret utfrysning och tystnad kan även det vara förödande och sätta djupa spår. 

Oftast mår även mobbaren väldigt dåligt. Men att trycka ner någon annan är absolut inte okej överhuvudtaget. Man kan förstöra en annan människas liv! Både som mobbad och mobbare borde man söka sig till någon man kan tala med. Någon man har förtroende för som kan ge stöd och hjälpa till att stampa ner foten och sätta stopp för det som sker. För ingen mår bra av det! Jag blir verkligen så arg är det gäller mobbning, förstår inte hur människor kan vara så elaka mot varandra. 

Jag hade kunnat gå väldigt djupt in på detta ämne då det finns så mycket att säga och tycka om det, men jag väljer nu att lämna över diskussionen till er läsare. Ni som varit med om det här, ge tips till dom som är mitt inne i det nu och berätta hur de ska göra för att må bättre få bättre självförtroende och kunna sätta stopp för mobbningen. Ge tips på bra sidor på internet som man kan gå in på för att läsa om mobbning och få hjälp. Det kan vara nyttigt att få höra både från de som blivit mobbade och de som mobbat vad man ska göra för att få ett slut på det. Kanske kan just dina ord ge stöd eller hjälpa någon där ute..  

Här är några få bra länkar att kika in på:
Friends
Bris
UMO - Om mobbning


- Jag gör mina egna designer och är därför inte intresserad av att köpa en av dig.
- Vill du köpa en design kolla in i kategorin "+ Intresserad av design?" så hittar du priser och sånt
- Frågor som t.ex "hej, allt bra?" är jätte gulligt men inte om det står i inlägget. Så läs inlägget innan, tack
- DESIGN MADE BY Emma Bylger. All kopiering anmäls. © www.emmabylger.blogg.se
- Glöm inte att du aldrig är anonym, alla har ett namn och en ip-adress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0