Åsikt

TID 17:31:37 | DATUM 2012-06-07 | KATEGORI Tankar & Åsikter | KOMMENTARER (0)
Vi alla har varit med om tuffare tider, tider då man inte mått så bra. Vi kan göra fel och det är mänskligt. Så länge du ändrar på dig och inte gör om samma fel igen då är det okej. Vi människor idag, vi dömmer varandra efter rykten och vi gör upp en bild av personen fast vi knappt träffat den eller ens sagt hej till varandra. Tycker vi att en människa visar för mycket kropp på en bild t.ex då är hon plötsligt en hora och det kan man kalla henne också. Det är inte okej, att dömma någon så hårt efter en bild. Berättar en kompis något om en person som varit dum mot den då går man själv imot den personen också. Istället för att bara låta det vara eller lära känna personen själv och få en egen uppfattning av personen så börjar vi kommentera onödiga kommentarer och sman själv börjar snacka om henne/honom. Jag menar inte att jag aldrig själv skrivit en onödig kommentar eller snackat skit om någon jag inte gillar eller så men det här är långt ifrån bra. Facebook är jordklotets nya namn. Allt idag händer på fb. Vi måste sluta dömma folk efter rykten och bilder. Det finns så mycket skit snack i världen idag så man inte vet vad som är sant och inte. Vad kommer allt skit snack ifrån då?jo det kommer ifrån skit snackare. Varför sprider de här skit snackarna falska rykten då?det är något vi vetat länge. Avundsjuka. Tänker inte folk idag på att allt man gör och säger får sina konsekvenser. Tänk om du själv hade 1000 rykten efter dig och blev träffad med jobbiga blickar och dumma ord varje dag, hur hade du känt dig?vi människor vi är underbara på våra egna sätt men ibland helt idiotiska också. Det jag vill säga med den här texten är, öppna ögonen. Idag lever vi på skit snack. När man pratar med någon idag är det mest skit om någon annan. Tänk vad mycket tid du lagt ner på att prata illa om någon istället för att bara leva livet och ge varandra kärlek. Tänk er för nästa gång ni dömmer någon ni inte känner.

Jag vet att jag själv har dömt personer jag själv inte känner efter rykten och jag vet att det är fel. Jag vett att jag själv snackat skit och jag vet att det är fel. Jag vet att detta kommer hända igen och jag vet att jag inte är perfekt. Men jag tänker på det jag sagt och försöker förbättra mig, så ni behöver inte kommentera om att jag snackat skit och så också. Jag vet det.


- Jag gör mina egna designer och är därför inte intresserad av att köpa en av dig.
- Vill du köpa en design kolla in i kategorin "+ Intresserad av design?" så hittar du priser och sånt
- Frågor som t.ex "hej, allt bra?" är jätte gulligt men inte om det står i inlägget. Så läs inlägget innan, tack
- DESIGN MADE BY Emma Bylger. All kopiering anmäls. © www.emmabylger.blogg.se
- Glöm inte att du aldrig är anonym, alla har ett namn och en ip-adress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0